- Provident Polska przedłużył dotychczasową umowę najmu ponad 4 000 mkw. w Gdański Business Center w Warszawie aż do 2026 roku.
- Kompleks zarządzany przez Savills Investment Management oferuje łącznie 101 000 mkw. powierzchni.
Warszawa, 28 stycznia 2021 r. Savills Investment Management (Savills IM), międzynarodowy menedżer inwestycyjny działający na rynku nieruchomości komercyjnych, podpisał umowę przedłużenia najmu w warszawskim parku biurowym Gdański Business Center. Firmą, która zdecydowała się przedłużyć umowę o kolejne 5 lat, jest Provident Polska SA.
Provident Polska SA to instytucja finansowa będąca liderem na rynku pożyczek gotówkowych, wchodząca w skład międzynarodowej grupy International Personal Finance. Z Gdański Business Center firma związana jest od samego początku funkcjonowania obiektu, tj. od 2014 roku. Biura Provident Polska znajdują się na dwóch piętrach Budynku GBC A i zajmują ponad 4 000 mkw. powierzchni. W procesie negocjacji najemcę reprezentowała międzynarodowa firma doradcza Colliers International.
Julia Racewicz, Senior Asset Manager, Savills Investment Management, powiedziała:
„Doskonała lokalizacja, wysokiej jakości przestrzeń biurowa i szeroki wachlarz usług dodatkowych – to atuty Gdański Business Center, które od wielu lat cenią sobie nasi najemcy. Jednym z nich od 2014 roku jest Provident Polska – firma, która niedawno podjęła decyzję o kontynowaniu tej współpracy na kolejne kilka lat. To dla nas ogromne wyróżnienie i dowód zaufania, za które pragnę podziękować.
Fakt, że umowę z Provident Polska sfinalizowaliśmy w dobie pandemii, cieszy nas podwójnie
i utwierdza w przekonaniu, że tradycyjnie biura nadal odgrywają niezwykle istotną rolę na rynku pracy. Wielu naszych obecnych najemców jest podobnego zdania, dlatego jestem przekonana, że już niedługo będziemy mogli informować o kolejnych sukcesach Gdański Business Center.”
Małgorzata Wojtuszko, Dyrektor Departamentu Zarządzania Zakupami i Majątkiem w Provident Polska skomentowała:
„W trakcie opracowywania strategii biura dla Head Office, we współpracy z naszym partnerem – firmą Colliers – przeanalizowaliśmy różne scenariusze. Ponieważ działamy w branży mocno dotkniętej przez pandemię dominującym kryterium była optymalizacja kosztowa. Ponadto sprawny transfer niemal wszystkich pracowników biura głównego w ciągu jednego weekendu na tryb pracy zdalnej oraz szybkie przystosowanie się do nowego typu pracy zainspirowały nas do przemyślenia na nowo celu i funkcji biura. Przeprowadziliśmy badania miejsca pracy, z których wnioski były jasne – choć koncepcyjna, indywidualna praca bardziej efektywna jest w domu, to nadal chcemy się spotykać, pracować zespołowo, warsztatowo, utrzymywać bliskie relacje z partnerami biznesowymi. Nowy styl pracy – hybrydowy – wymaga elastycznej powierzchni w dogodnej lokalizacji. Dlatego w ramach projektu „One Office” połączyliśmy trzy dotychczasowe warszawskie lokalizacje (w tym spółkę z grupy IPF) w jednym, najlepszym według naszej oceny miejscu – w Gdański Business Center. Zmniejszając powierzchnię naszych warszawskich biur o 50%, jednocześnie zwiększyliśmy komfort współpracy pracowników wszystkich rozproszonych do tej pory jednostek. Wierzymy, że decyzja o kontynuacji bardzo dobrej,
7-letniej współpracy z Gdański Business Center przez kolejne 5 lat jest bardzo korzystna nie tylko
z finansowego punktu widzenia, ale także zapewni nowoczesne i przyjazne miejsce pracy dla naszych pracowników.”
Paweł Skałba, Senior Partner, Dyrektor Działu Powierzchni Biurowych, Colliers International powiedział:
„Już po raz kolejny reprezentowaliśmy firmę Provident Polska w transakcji najmu powierzchni biurowej, tym razem jednak w bezprecedensowych okolicznościach. Pandemia sprawiła, że wiele firm zmienia swoje podejście do funkcji biura i redefiniuje sposób wykorzystania powierzchni, ale nie rezygnuje
z jego posiadania. Biuro jest bowiem nie tylko miejscem pracy, ale też narzędziem budowania kultury organizacji i istotnym elementem walki o talenty, środowiskiem pobudzającym interakcje i kreatywność. Decyzje dotyczące biura są podejmowane prze firmy w oparciu o strategię długofalową, a nie tymczasowe tąpnięcie, dlatego liczba renegocjacji umów na rynku biurowym będzie nadal rosła.”
Gdański Business Center to nowoczesny kompleks czterech budynków biurowych klasy A, zlokalizowany w centrum Warszawy. Inwestycja powstała w latach 2014 (faza I) oraz 2016 (faza II). Poza przestrzeniami biurowymi, na terenie Gdański Business Center ulokowane są także restauracje, kawiarnia, salon kosmetyczny, przedszkole, centrum medyczne, klub fitness Zdrofit oraz ogólnodostępny dziedziniec z elementami zieleni i małej architektury. Do dyspozycji najemców kompleksu są również tarasy zlokalizowane na wyższych piętrach budynków. W Gdański Business Center znajduje się także 1379 miejsc parkingowych podziemnych i 76 naziemnych oraz infrastruktura dla rowerzystów z 416 stojakami rowerowymi, szatniami i prysznicami. Wśród kluczowych najemców parku biurowego znajdują się Provident Polska, KPMG, Aviva, Philip Morris, Euronet, KMD, Uber, Nielsen, Dell.
Kompleks położony jest tuż przy stacji pierwszej linii metra Dworzec Gdański oraz przy dworcu kolejowym Warszawa Dworzec Gdański. W pobliżu inwestycji znajduje się również wiele przystanków autobusowych, tramwajowych oraz punkty wypożyczania rowerów miejskich, co gwarantuje doskonałą komunikację z innymi dzielnicami Warszawy. Bliskość Mostu Gdańskiego dodatkowo ułatwia komunikacyjną dostępność prawobrzeżnej Warszawy. W sąsiedztwie kompleksu znajdują się liczne udogodnienia, m.in. galeria handlowa Westfield Arkadia.
Inwestycja mogąca pochwalić się certyfikatem środowiskowym BREEAM na poziomie Excellent, została zakupiona przez Savills IM w imieniu jednego z globalnych funduszy emerytalnych.